Fijne Feestdagen! - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Marcel en Yvonne Donkelaar - WaarBenJij.nu Fijne Feestdagen! - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Marcel en Yvonne Donkelaar - WaarBenJij.nu

Fijne Feestdagen!

Door: Marcel & Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Yvonne

22 December 2012 | Nederland, Culemborg

Lieve Allemaal,

Nog twee weken.......en dan is het zover! Dan vertrekken wij opnieuw richting Oeganda om ons weer nuttig te gaan maken bij VIIU. Dit keer voor een maand, en dit keer met versterking! Niemand minder dan (schoon)zuslief Lisette gaat met ons mee om zich samen met ons in te zetten voor VIIU. Wij vinden dat uiteraard erg bijzonder en gezellig en wensen haar bij deze heel veel succes en plezier. We hopen dat het een tijd om nooit te vergeten zal worden!

Het afgelopen jaar hebben we maar liefst 4,3 miljoen UGX (1361 euro) weten op te halen, dankzij de hulp, acties en donaties van velen! Daarnaast zijn we erg trots dat we voor 2 kindjes een sponsor hebben weten te vinden. Zij zijn ervan verzekerd dat ze in 2013 naar school kunnen. Met deze resultaten zijn we erg blij!

Het blijft speciaal en mooi te ervaren hoe iedereen op zijn eigen manier een steentje wil bijdragen. Helemaal geweldig! En, niet onbelangrijk, op dit moment staan we in UGX miljoenen nog steeds een beetje hoger dan de SR2012 actie, dus daar genieten we nog even dubbel van :-) Langs deze weg willen we iedereen heel hartelijk bedanken voor zijn/haar bijdrage en inzet van het afgelopen jaar!

En waar gaan we het geld nu aan uitgeven?
- in elk geval aan het plaatsen van glas in het schoolgebouw
- het verstrekken van startkapitaal aan een aantal craftsvrouwen t.b.v. het 'Oefening baart kunst' project gedurende 2013
- het uitbetalen van een deel van het salaris aan de vaste medewerkers gedurende 2013
- en als de koers een beetje meezit kunnen we nog een bijdrage leveren aan de afbouw van een extra sanitaire voorziening.

Ter plaatse zal in overleg met VIIU bekeken worden hoe dit er precies uit zal gaan zien en bekijken wat het meest noodzakelijk is. Van die ontwikkelingen houden we jullie graag op de hoogte via deze site of via onze website www.marsyvo.jouwweb.nl

Voor nu wensen we jullie allemaal geweldige kerstdagen en een gelukkig en gezond 2013! Geniet ervan en maak er wat moois van!

Liefs, M&Y

• 22 December 2012 - 18:21

Lisette:

Joehoe heb er zin in!! Ben trots op jullie!!